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* 기업 소개
Procter & Gamble Co.1837
미국의 대표적인 비누, 세제 및 기타 가정용품 제조업체
설립자 : William Procter
설립일 : 1837년
본사 : 오하오주 신시내티
총자산 : US $ 132억 2천만 (2012)
매출액 : US $ 836억 8천만 (2012)
자본금 : US $ 634억 3천만 (2012)
순이익 : US $ 107억 5천만 (2012)
종업원 : 126,000 명 (2012)
1837년 영국의 양초 제조업자였던 William Procter 와
아일랜드 비누 제조업자였던 James Gamble 이 신시내티에서
서로의 업체를 통합함으로써 탄생
초기 제품으로는 Ivory soap (1879) Crisco shortening (1911),
최초의 합성세제인 Tide (1946), 최초의 액체 합성세제인 Joy (1949) 등이 있다.
그 후 치약, 커피, 홍차, 빵가루 등도 생산하였다.
오늘날의 활약
오늘날에는 비누, 세제, 청정제 등 세제 및 청소용품, 치약, 방취제, 샴푸, 화장지 등을 포함하는 개인용품 쇼프닝, 케이크 믹스, 커피 등을 비롯한 식품, 그리고 쎌룰로오스 펄프, 화학제품, 동물 먹이 등과 같은 잡화로 몇 개의 분야로 나누어 제품을 판매하고 있다. 이 가운데 가장 큰 매출을 차지하는 것은 세제, 섬유 연화제, 청정제 등이다. 2005년 1월에는 질레트를 인수하였다.
2007년 기준으로,
매출액으로 따져 미국에서 25번째로 큰 기업이며, 이익규모로는 18번째로 큰 기업이 되었다. 미국 경제전문지 포춘이 발간한 가장 존경받는 기업 목록 Top 500 (2007) 엔 10위에 올랐다.
William Procter, James Gamble 의 브랜드 관리는 경영분야에서 이름이 높아, 유명한 사례로 꼽는다.
Nilson Company 자료에 의하면 2007년 기준으로
William Procter, James Gamble 은 미국에서 가장 많은 광고비를 쓰고 있는 기업이라는 것이다. 1년에 약 26억 2천만 달러의 광고를 지출하고 있다고 조사된 바 있다.
이것은 2위인 제너럴 모터스의 광고비의 거의 2배에 달한다고 보면 된다.
대한민국 지사는 한국 P&G 이다.
Purpose, Values and Principles
"현재와 다음 세대를 위하여 전 세계 소비자들의 삶의 질을 향상시키는 최상의 품질과 가치를 지닌 브랜드와 서비스를 제공한다"
경영목표 하에 더 많은 지역의 더 많은 소비자들의 삶의 질을 더 완벽하게 향상시킬 수 있도록 노력한다.
경영이념 (Purpose)
지금과 다음 세대를 위하여 전 세계 소비자의 삶의 질을 좀 더 많은 지역에서 보다 완벽하게 향상시키기 위해 최상의 품질과 가치를 지닌 제품과 서비스를 제공한다.
핵심가치 (Core Values)
세계에서 가장 우수한 인재들을 채용한다.
업적 외에는 어떠한 차별도 없이 승진 및 보상을 하며 내부적으로 조직을 성장시킨다. P&G의 임직원들이 항상 가장 소중한 재산이라는 확신을 가지고 행동한다.
"만일 누군가가 우리의 자본과 빌딩과 브랜드들을 놔눈 채 우리의 임직원들을 데려간다면 회사는 존속할 수 없을 것이다"
"그러나 만일 누군가가 우리의 자본과 빌딩과 브랜드들을 가져간다고 해도 우리의 임직원들만 남겨둔다면 10년 내로 모든 것을 재건할 수 있을 것이다"
-Richard R. Deupree, 전 P&G 회장-
*브랜드 소개
170여 년 동안,
P&G 는 혁신적인 제품과 브랜드를 통해 보다 많은 곳에서
보다 많은 소비자들의 삶의 질을 좀 더 완벽하게 증진시키기 위해 노력해 오고 있다. 한국에서는 아래의 브랜드를 통해 한국 소비자의 삶의 질을 증진시키는데 도움을 주고 있다.
Braun
Braun products, whether shavers, coffee machines or epilators, boast premium design, longevity, and innovative features. Founded in 1921 and a leader in dry shaving since 1950, Braun has consistently raised the standards in its product categories. With its unmistakable design philosophy, the company has frequently established new trends in the market.
Downy
Downy offers a family of products to help clothes and fabrics look, smell and feel their best. Downy Fabric Softener was first introduced in 1960, and over the is innovations have included the Downy Ball dispenser (for ease and convenience) and Downy Wrinkle Releaser(for use with for without an iron). In our Europe, Middle East, Africa, and Asia markets, downy technologies are marketed under the Lenor brand.
Duracell
Duracell is the world's leading producer of high-performance alkaline batteries. We believe there is no limit to the potential of portable power, and we will always strive to find innovative and efficient ways to power people's lives. In fact, the iconic 2-0-0-9 was lit up in New York City's Times Square on New Year's Eve using Duracell batteries powered exclusively by visitors pedaling energy - storing bicycles at our Duracell Power Lodge.
Febreze
Febreze is an innovative household odor eliminator first introduced in test markets in 1993. Sold in the U.S. since June 1998. the line has since branched out to include air fresheners (Air Effects), fabric refreshers, plug-in oils, scented disks, and odor eliminating candles.
Gillette
Gillette has a proud century-old history and is a worldwide leader in male grooming, a category that includes blades, razors, shaving preparations, body wash and styling gels. Gillette also holds a strong position worldwide in selected female grooming products, such as wet shaving products and hair epilation devices. Gillette's aggressive marketing has made its shaving products amongst the most recognized in the world.
Head & Shoulders
After nearly a decade of research into a new dandruff control formula, Head & Shoulders was introduced to the world in 1961. According to one P&G researcher, "It looked like green wall paint and smelled horrible, but it performed well and proved very popular with consumers." Today, Head & Shoulders Classic Clean Shampoo is the top selling shampoo in the U.S. by dollar sales.
Ivory
For more than 125 years, Ivory has been bringing timeless values like good, clean fun to American families. A familiar and trusted part of our past, today's Ivory now brings you everything from the baby smooth skin in the bath to pure cleansers for the kitchen and laundry. The same promise of purity and mildness that made Ivory the right choice for your grandmother's mother still makes Ivory best for your entire family.
Joy
Kitchen helper that provides everyday superior cleaning. Ultimate in performance & mileage.
Olay
Olay offers an array of skin care and personal cleansing products that deliver dramatic improvements in skin appearance for women of all ages. Today, the philosophy of our founding partners back in 1959 remains just as relevant as ever: Combine products that fit a woman's lifestyle with leading-edge technology and a deep understanding of her changing needs, and you have a potent formula for success.
Oral - B
For more than 50 years, Oral - B has produced the highest-quality dental hygiene products for consumers and dental professionals. Oral-B provides manual and power toothbrushes for children and adults, oral irrigators, oral care centers, and interdental products, such as dental floss. Currently, Oral-B brand manual toothbrushes are used by more dentists than any other brand in the world.
Pantene
Pantene is a leader in the field of hair science, developing shampoos, conditioners, stylers, and treatments utilizing state-of-the-art technology. Our discoveries in the lab have enabled us to make advancements in hair health. Whether is's fighting frizz, boosting volume or adding moisture for strength and smoothness. Pantene has a Pro-Vitamin formula that helps hair reach its potential.
SK-Ⅱ
SK-Ⅱ is inspired by a unique philosophy. The core of this philosophy is that there is an intrinsic beauty in every living thing and that we are at our most beautiful when we are true to this essence, true to our uniquely individual beauty - making our skincare ritual unlike any other.
Whisper
Whisper has consistently led innovation in feminine protection with: The unique Dri-Weave top sheet that prevents the feeling of wetness, this providing women with cleaner, drier protection Wings that help the napkin stay in place and not shift despite physical activity and India's first and revolutionary Ultra-thin sanitary napkin thus improving the lives of millions of women along the way. Today, Whisper is available in several variants to meet the needs of different consumers.
CaseStudy - P&G-
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